Λέγαμε λοιπόν την περασμένη εβδομάδα για το πώς το TikTok έχει καταπατήσει κάθε κανόνα του μάρκετινγκ και πώς οι μάρκες το μόνο που μπορούν να περιμένουν είναι μήπως κι έρθει η σειρά τους να «πρωταγωνιστήσουν» σ’ ένα viral βίντεο των 20 δευτερολέπτων. Και να επωφεληθούν τότε από μια μοναδική διαφημιστική ευκαιρία. Είδαμε, επίσης, το πώς οι γάστρες/κατσαρόλες Le Creuset απέκτησαν ένα παγκόσμιο κοινό και έγιναν το σύμβολο της γαλλικής γαστρονομίας στο νεανικό κοινό από ένα και μόνο βίντεο.
Ένα δεύτερο παράδειγμα είναι ένας φιλήσυχος Αμερικανός πολίτης, ο Nathan Apodaca (σας τα βάζω λατινικά για να το ψάξετε αν θέλετε), ο οποίος πηγαίνει ήσυχος στη δουλειά του όταν το SUV που οδηγεί παθαίνει βλάβη. Βγάζει κι αυτός ένα σκέιτμπορντ που είχε στο αυτοκίνητο και συνεχίζει τον δρόμο του με αυτό, πίνοντας Ocean Spray (χυμός με βάση το κράνμπερι) και ακούγοντας το τραγούδι Dreams των Fleetwood Mac. Απαθανατίζει τη στιγμή σ’ ένα μικρό βίντεο που ανέβασε στο TikTok. Και ω! Θαύμα! Το βίντεο το βλέπουν 27 εκ. θεατές που πολλοί από αυτούς κάνουν ακριβώς το ίδιο. Οι πωλήσεις του Ocean Spray απογειώνονται και ο Apodaca λαμβάνει δώρο ένα φόρτωμα χυμούς, ενώ το Dreams (τραγούδι του 1977) γνωρίζει τη μεγαλύτερη επιτυχία στην ιστορία του, με 8,47 εκ. κατεβάσματα συνολικά στις πλατφόρμες streaming σε μία εβδομάδα μόνο στις ΗΠΑ.
Μια άλλη, high end μάρκα αυτή τη φορά είχε μία μεγάλη έκπληξη όταν η Morgan Presley ξεκίνησε το #GucciModelChallenge. Σύμφωνα με την νεαρή, για να έχεις στυλ Gucci, το μόνο που χρειάζεσαι είναι ένα χρωματιστό ζιβάγκο, ένα πουκάμισο (άλλου χρώματος), ένα γιλέκο, ένα φαρδύ σακάκι σε ζωηρό χρώμα, ένα μπεζ παντελόνι, μια μίνι φούστα, ένα φουλάρι (αυτό μην το ξεχάστε είναι το σήμα κατατεθέν της μάρκας), υπερμεγέθη γυαλιά ηλίου, παπούτσια με τακούνι, ανοιχτόχρωμες κάλτσες και ροζ κραγιόν. Τα φοράτε όλα μαζί και γίνεστε μοντέλο έτοιμο για την πασαρέλα της Gucci. 42 εκ. θεάσεις έπιασε το #GucciModelChallenge και η Μόργκαν μαζί με μερικές ακόμα χρήστριες που την αντέγραψαν επιλέχθηκαν για να εκπροσωπήσουν τον Οίκο σε μελλοντικά σχέδιά του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (όχι κορόιδα είναι).
Από τις 8 Σεπτεμβρίου ως τις 4 Οκτωβρίου, τα αμερικανικά McDonald’s συνεργάστηκαν με τον σταρ της ραπ Τράβις Σκοτ για να τρέξουν μια καμπάνια που περιλάμβανε νέες στολές για τους υπαλλήλους και την υποστήριξη σε διάφορα φιλανθρωπικά ιδρύματα. Η καμπάνια ξεκίνησε πολύ καλά, όμως κατέληξε viral στο TikTok, αφού οι φαν του Τράβις προσπαθούσαν συστηματικά να ξεγυμνώσουν τους υπαλλήλους και να πάρουν τα ρούχα τους. Το Challenge αυτή τη φορά ήταν να πηγαίνεις σ’ ένα McDonald’s και να λες στον υπάλληλο «You know what I want» (ξέρεις τι θέλω) συχνά με μουσική υπόκρουση του τραγουδιού Sicko Mode του Σκοτ. Οι θεάσεις ξεπέρασαν τα 100 εκ. και εκατομμύρια άλλα άλλα βίντεο δημιουργήθηκαν με το #travisscottburger. Και η McDonald’s έτριβε τα χέρια της, χωρίς να κάνει απολύτως τίποτα.
Υπάρχουν και χειρότερα (ή καλύτερα, όπως το δει κανείς). Ένα ρωσικό τραγουδάκι που χρησιμοποιήθηκε σε διαφήμιση των δημητριακών Miel Pops στη Γαλλία ξεπέρασε τις 600 εκ. θεάσεις όταν ένας Ισπανός χρήστης ανήρτησε ένα λάμα που το τραγουδούσε και μάλιστα λανθασμένα: ο χρήστης μπέρδεψε το Miel Pops με το “mon pain” (το ψωμί μου) και στα ισπανικά το έκανε “mi pan” βάζοντας το λάμα να τραγουδάει «mi pan su su sum». Το #mipansususu εκτόξευσε τις πωλήσεις της Kelloggs που πουλάει τα Miel Pops ή Honey Loops σε ολόκληρο τον κόσμο.
Άντε τώρα εσύ να ξοδεύεις εκατομμύρια σε διαφημίσεις και ο διπλανός να κάνει το προϊόν του viral… τσάμπα. Κι αυτά να τα ακούνε ειδικά όσοι πιστεύουν ότι η οικονομία του δωρεάν, που τόσο προωθεί το διαδίκτυο, δεν είναι πλήρως ενσωματωμένη στον καπιταλισμό.
Πηγή: Παράθυρο, Πολίτης